Kreatywny trening na świeżym powietrzu

Oprócz spalania zbędnych kalorii trening na świeżym powietrzu posiada także inne niewątpliwe zalety. Przede wszystkim dotlenia nasz organizm i sprawia, że jesteśmy radośniejsi i pozytywniej nastawieni do życia. Ruch na świeżym powietrzu poprawia nasze krążenie i sprawia, że nasza krew sprawniej krąży w organizmie. Ćwiczenia redukują także poziom złego cholesterolu, dotleniają mózg, a także zwiększają odporność naszego organizmu. Warto więc każdego dnia spędzać na zewnątrz co najmniej 30 minut.

Wśród tradycyjnych form aktywności największym powodzeniem cieszy się jogging, a także jazda na rowerze i nordic walking. Jeżeli jednak pragniemy urozmaicić nasz trening warto pomyśleć o intensywniejszych ćwiczeniach. Idealnie nadają się do tego siłownie zewnętrzne, których w Polsce jest coraz więcej! Jeżeli zastanawiamy się, jakie ćwiczenia najlepiej wykonywać w takim miejscu warto zapoznać się bliżej ze street workout, czyli tak zwanym „treningiem ulicznym”. Do tego rodzaju ćwiczeń wykorzystywać możemy zarówno siłownie zewnętrzne, jak i zabudowę miejską (place zabaw, latarnie, ławki, schody, trzepaki). Postawą treningu street workout są ćwiczenia kalisteniczne, któr wykorzystują siłę własnego ciała. Najczęściej wykonywane rodzaje ćwiczeń to pompki, podciąganie na drążku, przysiady, brzuszki, które wykonywać możemy na różne sposoby, w różnorodnych kombinacjach. Street workout jest alternatywą dla siłowni, które zamiast skupiać się na poprawie formy, coraz częściej przypominają salony piękności. W tego rodzaju ćwiczeniach chodzi przede wszystkim o poprawę kondycji ogólnej, wytrzymałości i zwinności. Tego rodzaju ćwiczenia są w pełni naturalne i uczą kontroli nad naszym ciałem. Warto ćwiczyć je w większej grupie znajomych, ponieważ wspólne treningi zmotywują nas do pracy.

Jeżeli jednak nie mamy czasu na intensywny trening warto pomyśleć przynajmniej o codziennych spacerach. Może zamiast dojeżdżania do pracy tramwajem czy autobusem wybierzemy spacer lub dojazd rowerem? Z pewnością nasz organizm doceni tę zmianę.